“Stad Sint-Truiden: Op Zoek naar Kantoorruimte

Het lokaal bestuur van Sint-Truiden is op zoek naar kantoorruimte voor het onderbrengen van een deel van zijn administratieve diensten die momenteel in het stadskantoor aan de Kazernestraat gehuisvest zijn. Het gaat om kantoorruimte voor backofficediensten. Interesse? Lees dan zeker verder.

Hieronder vind je de vereisten waaraan de kantoorruimte moet voldoen.

Locatie en bereikbaarheid
Het nieuwe stadskantoor dient zich te bevinden op het grondgebied van Sint-Truiden in de nabijheid van het stadscentrum. Het stadskantoor moet vlot bereikbaar zijn te voet, met de fiets, het openbaar vervoer en de wagen.

Oppervlakte
Het nieuwe stadskantoor moet een oppervlakte hebben van ongeveer 1150m². Dit is de bruto-oppervlakte, met inbegrip van ondersteunende functies (ontsluiting, sanitair, vergaderfaciliteiten, …).
Bij voorkeur is alles gevestigd op 1 locatie. Maximaal mag de oppervlakte verdeeld zijn over 3 locaties waarbij elke locatie minimaal 300m² groot is. Aanbieders die beschikken over een kantooroppervlakte kleiner dan 1150m² kunnen een voorstel doen maar dit zal enkel in overweging genomen kunnen worden wanneer een combinatie met andere aanbieders mogelijk is om zo aan de totale oppervlakte van 1150m² te komen.

Inrichting en beschikbaarheid
De oppervlakte moet geschikt zijn voor het gebruik als kantoorruimte, is afgewerkt en instapklaar (nutsvoorzieningen, HVAC, verlichting). De kantoorruimte moet op korte termijn beschikbaar zijn en uiterlijk op 1 juni 2025.

Internetaansluiting
De internetaansluiting voor een lokaal bestuur is erg specifiek. De IT-experten binnen het lokaal bestuur Sint-Truiden zijn vertrouwd met dit specifiek karakter en de bijhorende modaliteiten en kunnen dit
coördineren, mits er geen restricties zijn en er een afzonderlijk netwerk is voor het gebouwgedeelte dat gehuurd wordt.

De minimumvereisten zijn:
– Sterke draadloze internetverbinding voor gastentoegang met de
mogelijkheid om via VPN te werken
– Meerdere netwerken (VLANs), logisch gescheiden van elkaar en van
de rest van de site
– Mogelijkheid tot inleiden van eigen internetlijn en deze te koppelen
op de voorziene netwerken
– Minstens één fysieke netwerkaansluiting per werkplaats plus reserve
voor copiers en andere apparatuur
– Copiers worden mee verhuisd omwille van lopende contracten
– De verhuurder zorgt voor het onderhoud van de
netwerkinfrastructuur, inclusief periodieke firmware updates.

Parkeren
Er dient voldoende parkeermogelijkheid aanwezig te zijn. Er wordt gestreefd naar 60 parkeerplaatsen voor personeelsleden en 20 parkeerplaatsen voor bezoekers. De parkeerplaatsen voor bezoekers zijn bij voorkeur gescheiden van de plaatsen voor het personeel. Er zijn bij voorkeur ook overdekte en afgesloten fietsenstallingen aanwezig.

Toegankelijkheid
Als lokaal bestuur zetten wij maximaal in op integrale toegankelijkheid. De volledige ruimte die ingenomen wordt door het lokaal bestuur moet voldoen aan alle wettelijke toegankelijkheidsnormen. 


Vergaderfaciliteiten
Er moeten voldoende vergaderfaciliteiten aanwezig zijn. De vergaderfaciliteiten moeten vlot toegankelijk zijn voor het ontvangen van externen.

Sanitair (douche + toiletten)
Er dient voldoende sanitair aanwezig te zijn en dit zowel voor mannen als vrouwen. Ook omkleedruimte en douches zijn bij voorkeur aanwezig.

Schoonmaak
De facilitaire diensten van het lokaal bestuur Sint-Truiden zullen instaan voor de schoonmaak van de bureaus en werkruimtes.

Energetisch verantwoord
Het lokaal bestuur Sint-Truiden streeft naar een verantwoord energetisch verhaal. Het nieuwe stadskantoor is zo energie-efficiënt mogelijk en zet bij voorkeur in op alle hedendaagse middelen zoals zonne-energie, een sluitend EPB-verhaal, …

Cafetaria en keuken
De verhuurde ruimte dient voorzien te zijn van een gescheiden ruimte die kan dienen als cafetaria. Basisvoorzieningen zoals het aanbieden van koffie en water zijn geen vereiste maar kunnen worden aangeboden mits een afzonderlijke prijszetting.

Inrichting en meubilair
Volledige inrichting zoals de aanwezigheid van meubilair is geen vereiste maar kan worden aangeboden mits een afzonderlijke prijszetting.

Nutsvoorzieningen en andere bijkomende kosten
Het verbruik voor nutsvoorzieningen en eventuele andere bijkomende kosten dienen niet in de huurprijs inbegrepen te zijn maar moeten duidelijk in het voorstel vermeld worden in een aparte kostenrubriek indien ze wel worden aangeboden en aangerekend.

Huurmodaliteiten
We streven naar een huurformule die flexibel is wat betreft opzegmodaliteiten en tijdsduur.

Interesse?
Voorstellen met omschrijving van de kantoorruimte(s) aan de hand van bovenvermelde criteria en opgave van de huurprijs per vierkante meter kunnen overgemaakt worden per mail naar vastgoed@sint-truiden.be 

Uiterste indiendatum: 6 januari 2025

Na afoop van deze termijn zal/zullen wij alle locatie(s) die in aanmerking komen bezoeken en zal de locatie worden geselecteerd die het meest bij bovenstaande criteria aansluit.

Meer informatie nodig?
sofie.strauven@sint-truiden.be
M 0485 56 86 77

Hier kan je de pagina van ik woon in Sint-Truiden like.

Klik hier en word lid van de groep ik woon in Sint-Truiden.  Meer dan 36.000 leden

Zo blijf je op de hoogte van het nieuws en activiteiten uit Sint-Truiden en omgeving.

Veerle R

Ik woon in Sint-Truiden

Learn More →