Terwijl de Kanaries op het veld keihard werken om zich klaar te stomen voor de clash met RWDM, bouwt STVV achter de schermen verder aan de uitbouw van de club. Het digitale marketingbedrijf Septeni sluit namelijk een officieel partnership af met de Kanaries. Enerzijds neemt Septeni een minderheidsaandeel in STVV, anderzijds zet Septeni haar digitale expertise in om in de toekomst nieuwe partners aan te trekken voor de club.
De nieuwe aandeelhouder en partner reageert verheugd, bij monde van CEO Mitsunori Sato: “Ik kijk ernaar uit om samen te werken, omdat STVV de brug slaat tussen Japan en België. STVV wil spelers ontwikkelen en groeien als club. Dit strookt helemaal met onze filosofie. We zullen STVV ondersteunen op digitaal vlak, zodat de aandacht in binnen – en buitenland stijgt en de club verder kan groeien.”
De intrede van Septeni betekent – voor financiële experts onder ons – geen kapitaalsverhoging. De samenwerking zorgt wel voor een diversificatie in het aandeelhouderschap en beoogt op termijn een toename van de sponsorinkomsten, weet Takayuki Tateishi: “In dit historische seizoen, waarin STVV zijn 100ste verjaardag viert, is het een om Septeni te verwelkomen als partner. Het niveau van de Belgische competitie – waar meer dan de helft van de clubs steun krijgt van buitenlandse investeerders – verhoogt jaar na jaar. Om de budgettaire kloof met de grote clubs in eigen land te overbruggen, is het van cruciaal belang om de sponsorinkomsten te stabiliseren en andere inkomstenbronnen aan te boren. Met de digitale ondersteuning van Septeni, een leidend bedrijf in digitale marketing, willen we STVV verder versterken. We kijken ernaar uit om als partners de samenwerking tussen Japan en Haspengouw uit te bouwen.”
Veerle R