STVV staat bekend als een club die kansen geeft aan jeugdig talent. Om de Kanaries van de toekomst in de beste omstandigheden te laten trainen, investeert de jeugdwerking van STVV in een nieuw kunstgrasveld. Deze gloednieuwe mat werd vandaag officieel ingehuldigd op het jeugdcomplex.
De jongste weken maakte de Belgische voetbalwereld kennis met enkele goudhaantjes uit de jeugdwerking van STVV: Jarne Steuckers, Mathias Delorge-Knieper en Rein Van Helden veroverden hun eerste basisplaatsen. Daarnaast pikten ook jeugdproducten Matte Smets en Stan Van Dessel opnieuw hun minuten mee. En de kern bevat nog een aantal talenten die nadrukkelijk op de deur van het eerste elftal kloppen.
“Opleiding op elk niveau”
Om de Kanaries van de toekomst in de best mogelijke omstandigheden te laten voetballen, investeert STVV Youth in een gloednieuwe kunstgrasmat op het jeugdcomplex in de Sint-Jansstraat. Vandaag werd dat nieuwe kunstgrasveld officieel ingehuldigd. “STVV Youth is bijzonder trots op haar jeugdproducten. We doen er dan ook alles aan om in de toekomst nog meer jeugdspelers klaar te stomen voor het grote werk. Een goede infrastructuur speelt een belangrijke rol in deze ontwikkeling”, weet Bob Magotteaux (COO STVV Youth).
Daarna speelt de jeugdwerking ook een maatschappelijke rol op lokaal niveau: “Binnen onze provinciale en regionale ploegen krijgt de plaatselijke jeugd op elk niveau de kans om de geel-blauwe kleuren te verdedigen. Last but not least komen onze damesploegen uit in de (inter)provinciale reeksen en kunnen de G-voetballers zich uitleven op het complex in Kortenbos.”
Schoon volk op inhuldiging
De officiële inhuldiging gebeurde in aanwezigheid van een delegatie van het stadsbestuur, voorzitter David Meekers, coach Thorsten Fink en COO Youth Bob Magotteaux.
Opmerkelijke eregasten waren de zogenaamde ‘pitch partners’, weet Stan Niesen (commercieel directeur STVV): “STVV Youth staat in voor de financiering van het project, onder de koepel en met de steun van moederbedrijf STVV. Het jeugdbestuur plant daarom in de loop van dit jubileumseizoen heel wat leuke activiteiten. Daarnaast krijgen bedrijven en sympathisanten de kans om ‘Pitch partner’ te worden. In ruil voor een partnership van3 seizoenen ter waarde van 2.000 euro krijgen zij visibiliteit in het STVV-magazine ‘De Kanarie’ en de tornooibrochures van de jeugdtornooien én worden ze jaarlijks als VIP ontvangen bij een wedstrijd van het eerste elftal. Op dit moment mogen Besco, Eraerts, Vinci, Plasti-serre, Olympic, Diest-Pack, Gomoco, Sportinfrabouw, F. Heta en Jan Delorge zich al ‘Pitch Partner’ noemen. We hopen dat vele anderen hun voorbeeld zullen volgen.”
Veerle R